Content Marketing

What’s in it for me?

De juiste content zorgt er voor dat de doelgroep zich zowel aangesproken als begrepen voelt. Daardoor wordt het veel makkelijker voor hen om de volgende stap te zetten.
  • We bekijken de content op je volledige website en gaan na waar de opportuniteiten liggen. Het is immers via de woorden die je gebruikt dat je de aandacht van de bezoeker vasthoudt en die bezoeker naar de gewenste actie beweegt.
  • Via de juiste content bepalen we de eerste indruk die bezoekers van je bedrijf krijgen.
  • We kunnen ook nieuwe content schrijven. Denk aan headlines, artikels, nieuwsbrieven, advertentieteksten enzovoort.

Onze Diensten

Content Marketing is een belangrijk onderdeel van de volgende diensten:
Content Marketing
We gaan na of de content op de website de waarden en de strategie van het merk goed vertaalt. We schrijven de teksten ook met twee doelen in het achterhoofd: je bedrijf als autoriteit in de markt positioneren en de bezoeker helpen om de gewenste acties te stellen. Via content marketing creëren we het beeld dat de bezoeker van je bedrijf zal krijgen.
Landing Pages
Ligt de headline en de boodschap op de pagina in lijn met wat de advertentie belooft? Een landingspagina moet de bezoeker zodanig aantrekken dat er niet weggeklikt wordt. "Waar gaat dit over?", "heb ik dit nodig?", "vertrouw ik wat er gezegd wordt?" zijn gedachten die door het hoofd van de bezoeker spoken. Hier houden we bij de copy rekening mee, zodat we de conversierate zo positief mogelijk beïnvloeden.
Advertising
Via goede content in advertentieteksten verhogen we het percentage van klikken ten opzichte van de vertoningen. De woorden in je advertentie moeten mensen overtuigen dat jij hebt wat zij willen. Het is bovendien de eerste indruk die ze krijgen over jouw merk of bedrijf. Het is belangrijk om dit juist te hebben. We kunnen hier al invloed hebben op de uiteindelijke conversie op je website.
Content Strategie
We gaan na of elke pagina de juiste content bevat. Helpt de content de bezoekers de correcte flow te doorlopen? Van eerste bezoek tot uiteindelijke conversie. We denken met andere woorden na over de structuur van de content en links binnenin de website. Is er een content kalender waardoor we weten welke content wanneer toegevoegd wordt?
E-mail Marketing
Ook de content van de emails die verzonden worden speelt een cruciale rol. De meeste mensen lezen meerdere keren per dag e-mails, maar geven niet aan elke mail aandacht. Hier schrijven we onderwerpen waardoor de mails geopend worden. Voor de inhoud van de mail schrijven we teksten die een meerwaarde bieden en de ontvanger helpen om naar de volgende fase in het aankoopproces te gaan.
Inbound Marketing
We schrijven content die we inzetten binnen de Inbound Marketing strategie. Die content helpt om hoog te verschijnen binnen de organische zoekresultaten (SEO). In de informatieve content verwerken we call to actions die bijvoorbeeld uitnodigen om een whitepaper te downloaden of contact op te nemen. We trekken met andere woorden bezoekers aan en helpen hen dan om te converteren.

Enkele Content Projecten

Dit is een kleine greep uit de klanten waar we content voor geschreven hebben.

Wil je weten hoe we dit alles voor jou kunnen toepassen?

Tijdens een eerste, vrijblijvend gesprek leren we waar je naartoe wil, wat je wensen en doelen zijn en wat je wil bereiken om tevreden te zijn over de samenwerking met ons. We komen langs als consultants, niet als verkopers, waardoor we het beste kunnen aanvoelen wat je echt nodig hebt.

Gevoelens en authenticiteit

Woorden kunnen gevoelens oproepen. Mark Twain zei ooit dat het verschil tussen het juiste woord en het bijna juiste woord even groot is als het verschil tussen een felle bliksem en een glimwormpje. We moeten dat beamen en hebben dat al meerdere malen gezien dankzij de content die we voor klanten schreven. Van de headline tot de gewone bodycopy kunnen woorden een enorm verschil maken. Ze roepen gevoelens op door het gewenste doel van de prospect of klant te schetsen, door op pijnpunten en situaties die men wil vermijden te wijzen en door dit alles op een geloofwaardige, ethische en authentieke manier te doen.

“Dit gaat over mij, dit is wat ik zoek"

Veel internet bezoekers zullen of kunnen nooit converteren tot lead of klant omdat ze zich niet aangesproken voelen door de boodschap, door de teksten. En dat terwijl ze wél de ideale prospect zijn! Ze zijn er zich enkel niet van bewust.

De functie van de headline en andere teksten is dat de juiste doelgroep zich aangesproken moet voelen en wel op zodanige wijze dat het lijkt alsof de tekst speciaal voor hen geschreven werd. De tekst begeleidt hen tot bij hun gewenste doel.

Om dit te bekomen gaan we zowel de doelgroep goed bestuderen als headlines en teksten testen. We gaan de impact op de gewenste conversie (een verkoop, een contact opname, een inschrijving) na.

Elk woord speelt een rol. De eerste indruk van de bezoekers wordt gevormd vanaf de eerste seconde waarop ze met jouw boodschap in contact komen. Dat wil zeggen dat ook de tekst van je advertentie, je video enzovoort cruciaal zullen zijn.

De eerste indruk die je van je bedrijf geeft

Stel je voor dat bezoekers op jouw website onmiddellijk begrijpen dat jij de oplossing hebt voor hun probleem én dat je een beter aanbod hebt dan de concurrentie. Wat zou dat voor je verkoopscijfer betekenen?