Contacteer ons
+32 9 335 92 35

Online lead generation voor startups

Je hebt met je geniale idee een zaak gestart. Alles loopt op wieltjes. Maar hoe kom je nu aan leads?

Websauce staat voor online lead generation. Dure woorden, waarmee we willen zeggen dat we jouw online marketing van A tot Z onder handen nemen. Ons recept hiervoor is een mix van:

  • Strategie
  • Advertising
  • Usability
  • Content
  • E-mail

Bij Websauce zijn we gespecialiseerd in het begeleiden van startups om hun online aanwezigheid op punt te stellen en te vergroten. Met onze kennis en tools bezorgen we je de broodnodige leads.

Dat doen we niet enkel lokaal in België. De kracht van het internet is dat we vanuit ons kantoor in Gent een globale marketing strategie op poten kunnen zetten voor jouw startup.

WE DOEN DIT VANDAAG AL VOOR DEZE STARTUPS/SCALE UPS:

 

showpad               piesync
kodibox                 heap

Onze aanpak

We starten met een analyse van de online mogelijkheden van jouw startup. We gaan uitgebreid overleggen en onderzoek doen.
Van deze analyse maken we een heus plan van aanpak. Dit is dan de basis voor de opstart van advertentiecampagnes en de verdere samenwerking.

De eerste maanden werken we voornamelijk aan een advertising strategie en een content plan. Het eerste doel is de naamsbekendheid bij de doelgroep vergroten en het brengen van bezoekers op de website.

Dat kan via

  • Google AdWords
    social ads of Facebook en co
    display advertising
    of YouTube.

Elke campagne heeft zijn eigen boodschap en doel (KPI). Zo zijn er campagnes om brand awareness te creëren en campagnes om leads te verzamelen. We houden rekening met een gezonde mix van beiden en evalueren campagnes op basis van hun specifieke KPI’s.

Een paar maanden later verhoogt de intensiteit van de samenwerking. Je startup heeft meer slagkracht gekregen. We gaan dus kijken hoe we het advertentiebudget kunnen verhogen om zo een versnelling hoger te schakelen. Naast het optimaliseren van campagnes en landingspagina’s gaan we aan de slag met usability en e-mailmarketing.

We zetten A/B-testen op en streven naar een hoger conversiepercentage, halen meer leads binnen of sleutelen aan andere KPI’s.

Leads houden we of maken we warm met een doordacht e-mailmarketing plan. We doen meer dan zomaar nieuwsbrieven of digitale brochures sturen naar prospects en proberen hen te boeien met interessante content.


Wil je weten hoe jouw startup meer online leads kan krijgen, of wil je eens vrijblijvend komen babbelen hierover?