Contacteer ons
+32 9 335 92 35

Updates

De opmars van Bing

Elisabeth Van den Abeele - 11/04/2017


AdWords, het advertentieplatform van Google, verslaat nog steeds iedere concurrent. Toch vinden wij dat ook de kwaliteiten van de Microsoft variant, Bing, de nodige aandacht verdienen.

Google kwam de laatste tijd vaak in een negatief daglicht te staan. Zo werd onder andere duidelijk dat de zoekmachine enorme hoeveelheden aan informatie over haar gebruikers opslaat. Dit zette gebruikers aan om op zoek te gaan naar een alternatief. En daar plukt Bing nu de vruchten van.

 

Adverteren op Bing

Maar waarom adverteren op Bing als het even gemakkelijk via Google kan? Wij geven jou de 3 voornaamste redenen waarom je ook Bing als zoekmachine in de gaten moet houden.

1 Lagere CPC’s

Een groot voordeel voor adverteerders zijn de lagere cost per click (CPC). Deze kunnen namelijk heel hoog oplopen bij Google Adwords. Bij Bing ligt de CPC gemiddeld zo’n 35% lager. Dit maakt Bing (voorlopig) een voordelige zoekmachine om op te gaan adverteren.

2 Knip en plak je Google Adwords-campagnes

Het Bing platform toont heel veel gelijkenissen met dat van Google Adwords. Zo heb je ook de mogelijkheid om in no-time je campagnes van Google Adwords te importeren. Hoe makkelijk kan het zijn?

Note: Let goed op alvorens je gaat importeren. De taalinstelling kan namelijk voor problemen zorgen. Zo kan je bij Bing slechts 1 taal targeten. Die is automatisch Engels. Check dus zeker de instellingen van je campagne na het importeren.

3 Adverteer makkelijk en goedkoop op de naam van jouw concurrent

Bing wordt door velen nog steeds gezien als een minderwaardige zoekmachine. Dit geeft jou als marketeer het voordeel dat weinig concurrenten waarde hechten aan Bing en ze er vaak niet op adverteren.  Als gevolg kan je zeer makkelijk en goedkoop op de naam van jouw concurrenten adverteren. Op die manier ben je ze steeds een stapje voor.

Tot slot….

Bing blijft een kleinere speler dan Google, maar is zich zeer snel aan het ontwikkelen. Het is vooral een waardig alternatief voor sectoren die in Google AdWords te maken hebben met een heel hoge CPC.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone