Contacteer ons
+32 9 335 92 35

Updates

Emoji in advertenties? :shockface:

Roza Lambrechts - 14/03/2017


Gebruiken we binnenkort enkel nog emoji in onze advertentiecopy? Als het van ons afhangt, liever niet. En het is ook nog niet zeker of de populaire symbooltjes wel een plaats zullen krijgen in Google advertenties.

Vorige week lazen we op Search Engine Watch dat er advertenties gespot werden met emoji in de titels.

Dit is niet de eerste keer dat er melding gemaakt werd van emoji in ads. Ook daarvoor doken er al advertenties met emoji op, maar toen kregen we te horen dat het om een foutje ging. Bij Google werd er vervolgens snel werk gemaakt van een oplossing.

Zijn er nu weer adverteerders die via trucjes door de mazen van het net glippen? Of is er meer aan de hand?

Eind vorige maand kondigden ze bij Google aan dat emoji een plaats zouden krijgen in de organische zoekresultaten. En wanneer je zoekt op het woord β€˜emoji’ bijvoorbeeld, krijg je al te zien hoe dat eruit ziet:

 

 

Voorlopig zouden de emoji enkel verschijnen waar Google ze relevant, zinvol en leuk acht.

Het is dus niet ondenkbaar dat emoji ook in advertenties een plaats kunnen krijgen. Wij onderzochten alvast hoe we de namen van sommige Websauce-klanten met emoji kunnen weergeven.

Weet jij over welke klanten het hier gaat?

🍰 πŸ”„

🚐 🎁 

❌ πŸ’ΆΒ 

πŸ‡§πŸ‡ͺ 🐻 

❄️ πŸ—»Β 

βŒβ˜”οΈΒ 

πŸ‡Β 

πŸ‘πŸ» ▢️ 

❄️ πŸ‘΅πŸ» ✝️ 

 

 

 

Oplossing

piesync

the van gifts

unpaid

begummy

ice mountain

noaqua

white rabbit

well played

frisomat

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone