Contacteer ons
+32 9 335 92 35

Updates

Nieuw op Instagram!

Elisabeth Van den Abeele - 03/03/2017


Het is al lang bekend dat Instagram ook voor bedrijven een must-have applicatie is. Het platform geeft organisaties de kans om op een directe en persoonlijke manier in dialoog te gaan met hun klanten en doelpubliek. Je kan hiermee als onderneming niet enkel je brand loyalty verhogen, ook je sales zullen indirect toenemen. En hierbij helpt Instagram maar al te graag een handje.

Meerdere foto’s in een post

 

Sinds 22 februari 2017 geeft Instagram gebruikers de kans om meerdere foto’s te delen in één post. Deze nieuwe optie laat je dus toe om foto’s die tot eenzelfde categorie behoren te bundelen. Of om op een unieke manier een verhaal weer te geven. 

Hoe werkt het precies? Bij het uploaden kan je nu meerdere foto’s selecteren. Op die manier komen de foto’s in een soort verhaal terecht waarvan je de volgorde en de bewerkingen zelf kan kiezen. Je volgers herkennen de verzamelingen aan de blauwe bolletjes onder de fotocollectie.

Deze functie geeft bedrijven de kans om hun assortiment op een leuke manier te gaan voorstellen. Als kledingzaak zou je bijvoorbeeld outfits kunnen samenstellen en samen weergeven.

Shoppable foto’s

Mensen maken steeds meer en meer gebruik van hun smartphone om productinformatie op te zoeken, of om prijzen te gaan vergelijken. Zo surft 84% van de gebruikers in de Verenigde Staten via een mobiel toestel. Deze trend maakt de consument veeleisender en daar moet op ingespeeld worden.

Het is tot nu toe niet mogelijk om producten aan te kopen via Instagram, maar hier zou snel verandering in kunnen komen.

Instagram liet in november weten dat ze druk bezig zijn met een nieuwe functie. Dan wordt het mogelijk om via een “Tap to View Products” icoon meer informatie te krijgen over de producten op de foto. Bovendien kan je het product ook onmiddellijk kopen. De bezoeker kan dan op “Shop” klikken en wordt naar de webshop of website gebracht waar het artikel te vinden is.

Momenteel wordt deze functie in de Verenigde Staten getest en aangepast, maar wij hopen er alvast snel meer over te horen!

 

 

 

 

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone