Contacteer ons
+32 9 335 92 35

Updates

Waarom online adverteren op jouw eigen merknaam?

Elisabeth Van den Abeele - 26/04/2017


“Waarom adverteren op mijn eigen merknaam als ik organisch al hoog scoor?”. Een terechte vraag die ons vaak gesteld wordt. Toch heeft adverteren op je eigen merknaam enorm veel voordelen. Wij sommen voor jou de drie voornaamste op.

1. Wees jouw concurrentie voor

Ja hoor, het komt vaak voor dat concurrenten op jouw brand name gaan adverteren. Als je je dan niet wapent met branded campagnes, kan je heel veel potentiële klanten mislopen.

Andere (vaak gelijknamige) bedrijven kunnen ook gelijktijdig met jouw bedrijf verschijnen in de organische zoekresultaten. Zorg er dan ook voor dat je steeds boven deze concurrentie uitkomt. Merknaam advertenties kunnen hierbij zeker helpen.

2. Ad extensions

Ad extentions zijn misschien wel de belangrijkste reden om branded campagnes te voorzien. Deze extensies vergemakkelijken het proces dat de klant moet doorlopen om met uw bedrijf in contact te komen.

Zo heb je bijvoorbeeld call extensions waarmee de klant onmiddellijk uw bedrijf kan opbellen, of location extensions waarbij de klant onmiddellijk op de kaart kan zien waar jouw bedrijf te vinden is.

Er is nog veel meer mogelijk met ad extensions. Zo kan je bepaalde USP’s van jouw bedrijf extra in de kijker zetten via de callout extensies of de download van jouw applicatie stimuleren met een app extensie.

Het leuke eraan is dat je niet extra hoeft te betalen als een bezoeker beslist om op een extensie te klikken i.p.v. op jouw advertentie. Een klik op een van je extensies kost dus hetzelfde als een klik op je advertentie .

3. Kies je eigen sitelinks

Bij organische zoekresultaten kan je niet zelf kiezen welke sitelinks er worden weergegeven. Google beslist op basis van een aantal factoren welke 4 het belangrijkste zijn.

Als je adverteert met Adwords, kies je deze sitelinks zelf. Loopt er een bepaalde actie die je graag wil promoten? Dan kan deze functie wel eens handig van pas komen. Je geeft op die manier mensen een duwtje in de rug om de verwachte actie uit te voeren.

Je kan hierbij ook steeds een einddatum instellen. Organiseer je een winter promotie? Laat deze site link dan automatisch verdwijnen eens de winter gedaan is.

Conclusie

Het is belangrijk om zowel te investeren in organische zoekresultaten, als in betaalde zoekresultaten. Als je deze twee optimaliseert, mag je gegarandeerd rekenen op meer bezoekers en uiteindelijk meer omzet. Waar wacht je nog op?

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone